Första Advent!



Idag är det första advent och tänkte försöka mig på en liten dikt:


När första ljuset brinner 
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent
 
Kan berätta lite om min helg! Den började nästan redan i torsdags då det blev mat och dryck på Lilla Örebro och sedan drack vi drinkar på tre ställen till. Kvällen slutade lite knasigt för två av mina vänner, men jag och Carolina drog lite innan dem. På fredagen blev det skola och sedan hem till Carolina för färgning av mitt hår, samma typ fast lite mörkare och täckte utväxten! Tack Carro!:-) Sedan bärde det av till förfesten och efter det kåren, kvällen gick i 90-talstema och vad bra musik det producerades under det decenniet!! Vissa av oss kom ju till världen då också så det är väl klart det bästa decenniet också!;-)

Dagen igår spenderades mest i min säng, men jag tog mig upp för en svullarkväll hos Maria. Det blev pizza, chips och dipp, godis och mängder av läsk. Vi tittade också på filmen Kärlek på menyn, lite förutsägbar film men helt ok.

Idag ska jag ta tag i mitt berg av disk och just nu håller jag på och tvättar. Hatar dock att vi har tvättstugan i en annan byggnad för det är snöstorm ute och ingen har skottat så det blir att gå i en halvmeter snö.

Vill också tacka bästa syster för den fina julpyntningen på sidan! Jag är riktigt snygg i tomteluva och med en blossa-glögg i handen!:-)

Hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0