PLUGG!

I helgen har jag mest bara tagit det lungt hemma, städat och pluggat har stått på schemat! Jag har ju som sagt tenta den 1 oktober, alltså fredag nästa vecka. Vi har tenta på 4 böcker eller 3,5 om man ska vara korrekt, en av böckerna är bara info om alla teoretiker. Det känns ändå rätt okej inför tentan även fast man ibland får panik över vilka frågor som kommer. Det är ju sådan stor skillnad från gymnasiet, här är frågorna inte vem är Goffman och vad har han för teori, utan mer lägg in Goffmans dramaturgiska handlingsmodell i ett sammanhang och hur skulle detta påverka individerna i en organisation både på mikro, meso och makro-nivå? Bara ett exempel men ni fattar grejen!:-) Det är så stor skillnad på böckerna också t ex den ena är jättelätt och nästan jag skulle kunnat skriva den för att det handlar om vardagen och hur vi påverkas av andra. Medan nästa bok är jättesvår och handlar om vetenskap och hur kan man mäta kunskap!

Som mina föräldrar kanske tror så pluggar vi inte alls utan vi bara festar, men så är det verkligen inte! denna vecka har vi suttit varje dag från typ nio till tre och suttit med instuderingsfrågorna och diskuterat. Det tycker jag är jättebra och det är nästan bättre att sitta med andra och nöta frågorna än att sitta själv! Nu i veckan blir det likadant med ännu mer instuderingsfrågor och ännu mer nöta frågor!

Jag hoppas ni håller tummarna för mig på fredag mellan 8 och 1, tror jag det var! :-)

Mina böcker plus mitt nya bajsbruna nagellack från Depend! hihi! Trodde det skulle bli lite latte, men nae!:-) 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi grejar tentan! Dock fattar jag inte hur du kan tycka att Bauman är lätt :P Haha. SES I MOOOOORGOOON :D

2010-09-26 @ 22:09:34
URL: http://couchan.blogspot.com
Postat av: Emilia

hej lisi! Har ny mail: [email protected] Kommer inte åt kristallkulan längre :(

2010-09-27 @ 16:36:34
URL: http://emiliaw.blogg.se/
Postat av: C

Ja, jag och ida ska komma igång rejält nu har vi tänkt :D hihi tack, ja nästan allt var ifrån New York! ska bli sjukt kul att träffa dig och få festa till det i örebro. snart kommer vi!! <3

2010-09-27 @ 20:18:27
URL: http://caarolineskogh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0